Nuttige info en tips over yoga

G E Z O N D H E I D S Y O G A

Tijdens de les

  • Zorg dat je gsm op stil staat.
  • Kom op tijd (minstens 5 minuten vroeger) zodat je ontspannen aan de les kan beginnen en de andere yogi(ni)'s niet stoort.
  • Laat me voor de les weten of je gezondheidsproblemen of blessure(s) hebt; en informeer me onmiddellijk als je zwanger bent.
yogamat

Mensen van alle leeftijden kunnen aan yoga doen. Het maakt niet uit hoe soepel of hoe krachtigje bent.

Yoga gaat vooral over je bewust worden in het heden, je fysische capaciteiten aanvaarden en een gevoel van harmonie creëren in elke houding, ongeacht hoe diep je in een pose kan gaan. Het regelmatig beoefenen van yoga zal je lichaam uiteindelijk wel leniger en sterker maken.

 

Iedereen is dus welkom, ook al heb je nog nooit een yogales gevolgd. Alle yogahoudingen worden gedemonstreerd, met aanpassingen voor beginners.

yoga pose

Opgelet!!! Yoga is geen competitie! Luister dus steeds naar je lichaam en respecteer je grenzen.  Beweeg rustig en met volle aandacht.  Haast je nooit om in een houding te gaan en forceer je niet.  Stop en rust zodra dit nodig is.

Je zal merken dat je meer vooruitgang boekt als je binnen je grenzen blijft.

yoga mat

Yoga beoefenen we op (propere) blote voeten op een yogamatje. Er zijn yogamatjes aanwezig, die na de les ontsmet worden.

yoga

Draag comfortabele stretchkleding.

water drinken

Drink voldoende water voor en na de les. Eet geen zware maaltijden 2 uur voorafgaand aan de les.

yoga mat

Neem een badlaken of dekentje mee.